1.8.2014

Sapluuna-ajatuksia




Talossa on salissa, kakluunin vieressä tasaiseksi rapattu seinä, johon olen suunnitellut sapluunamaalausta tapetin sijaan. Pidän tosi paljon sapluunakuviointien herkästä jäljestä, minusta on kaunista kun käsintekemisen jälki näkyy lopputuloksessa. Olen ajanmittaan keräillyt ranskalaisista blogeista muutamia inspiroivia kuvia sapluunamaalauksista. Nämä ovat sattumoisin molemmat tähtikuviolla, vaikka mielestäni sali kyllä kaipaa enemmän runsaampaa ornamentiikkaa.



Salin väritys tulee olemaan värisuunnitelman mukaan aikalailla kakluunin sävyjä noudatteleva, eli valkoista, harmaan sävyjä ja vanhaa hopeaa, joten sapluunaseinäänkin tulen valitsemaan kuvion tai pohjan väriksi jotakin sen suuntaista. Sapluunaseinällä voisi kuitenkin tuoda tilaan hieman lämpöä, jos pohjaväriksi valitsisi jonkin lämpimämmän pastellisävyn.





Country Frenchin värikartasta olen miettinyt vaaleanpunaista Vanamo-sävyä, joka ylemmässä kuvassa on kuvion väri, tai sitten vihertävää Kaislaa, jota tulee muuallekin taloon. Kuviovaihtoehtoja olen katsonut Country Frenchin sivuilta. Vahvimpana vaihtoehtona minulla on ylemmän kuvan malli  "Harmonia", mutta myös alemman kuvan "Loiskahdus" on minusta kivan klassinen malli, ja voisi sopia hyvin saliin.

Tästä linkistä pääsee tutkimaan sapluunavaihtoehtoja: Kuviomaalit.


14 kommenttia:

  1. Anonyymi1.8.14

    Kuulostaa kivalta idealta tuo sabluunaseinä. Mun mielestä tällaset pienet yksityiskohdat tekevät sisustuksesta rikkaamman. Edellisen postauksen puputapetti on ihana. Jään odottamaan lopputulosta :)

    Laura

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Laura, kommentista :) Minäkin toivon, että meidän sisustus ei olisi jäykkä ja tylsä, mikä on ehkä vaarana kun on paljon antiikkia ja väritys yhdenmukainen.

      Poista
  2. Mä testasin kurssilla sabloonahommia. Ei sovi mun kärsimättömyydelle. Kärsivällinen kurssikaveri teki hienoa jälkeä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luotan, että saan jonkun tarkan kaverin avustamaan :)

      Poista
  3. Minäkin tykkään siitä, että käsintekemisen jälki näkyy. Käyttämäsi maalit vaikuttavat mielenkiintoisilta ja sävyt kauniilta. Hieno myös tuo edellisen postauksen allaskaappi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen ollut tosi tyytyväinen noihin maaleihin, värit on sellaisia hyvin luonnollisia ja kiva kun maaleissa ei ole mitään myrkkyjä.

      Poista
  4. Sinullapa on kaunis blogi, miten ihmeessä en ollut tänne klikannut aiemmin :)?
    Lukijaksi jäin <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukavaa, että löysit tänne :) Tervetuloa seuraamaan kotimme valmistumista!

      Poista
  5. Tulee varmastikin hieno ja kivoja malleja sinulla vaihtoehtoina :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaa :) En ole aiemmin montaa kertaa käyttänyt sapluunoja.

      Poista
  6. Onpa mielenkiintoinen projekti tulossa! Suurella mielenkiinnolla odotan juttua tästä. Meillä itsellä jossain vaiheessa tehdään se salin seinien kuviorullakuviointi - mikä sana ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistelin, että teillä on se tosi mielenkiintoinen rullahomma, sekin ehdottomasti kiinnostaa minua!

      Poista
  7. Mielenkiintoista! Tulee varmasti ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Odotan itsekin jännityksellä!

      Poista