21.4.2013

DIY-juttuja

En ole tosiaan mikään askartelumestari, osasyynä varmaan vasenkätisyys ja 80-luvun alussa vasenkätisten saksien puute päiväkodeissa ja kouluissa. Saksien puutetta suurempi syy taitaa kuitenkin olla suurpiirteinen luonteenlaatuni, joten pieni näpertely ei koskaan ole ollut mun oikein mun juttu.

Eilen kuitenkin päätin tarttua saksiin (edelleen oikeakätisten, koska en koskaan ole opetellut käyttämään niitä vasenkätisten saksia) ja ryhdyin koristamaan pientä pahvilaatikkoa vaaleanpuna-valkoisella kukkapaperilla. 


Meille tulee usein pahvilaatikoita, koska täällä maalla on kätevää käyttää nettikauppoja ostosten tekoon, etenkin kun ostamme mielellään ekologisesti tuotettuja tavaroita. Tavaroiden kuljetuksessa käytetään sitten tietenkin pahvilootia. Olen säästellyt hyväkuntoisimpia yksilöitä, koska tukevia ja täysin käyttökelpoisia laatikoita on minusta sääli kantaa jatkuvasti pahvinkeräykseen.

Koska odotukset eivät olleet mitenkään korkealla, olen valmistuneeseen kukalliseen laatikkoon enemmän kuin tyytyväinen.  Laatikon hinnaksi tuli 0 euroa, koska kukkapaperiakin löytyi kaapista. Sopivan kokoisiksi leikatut paperisuikaleet oli helppo liimata paperiliimalla laatikon sivuihin. Laatikon kulmiin laitoin vielä kapeat suikaleet listoiksi, jolloin kulmiin ei jäänyt paperien rakoja näkyviin.

Koska olen tästä harvinaisesta DIY-työstäni niin ylpeä, niin kukkalaatikko pääsikin oikein näkösälle muiden lepitavaroideni joukkoon ruokailutilan hyllylle. 






Hyllylle ovat päässeet myös keittokirjat, joita käytän tällä hetkellä eniten, ja niin kuin näkyy, Jamien kotona- kirja on ollut jo vuosia mun suosikki ja aika kovalla käytöllä. Kirjasta löytyy kotiruokareseptien lisäksi myös kivaa juttua luonnonmukaisesta kotipuutarhan hoidosta ja inspiroivia kuvia Jamien maalaiskodin pihapiiristä.



 Seuraavana projektina DIY-rintamalla minua sitten jo odottaakin Metsäkylän navetasta löytynyt, 10 euroa maksanut, pieni keltainen ovi. Oven ympärille tarvittaisiin suloinen ja ihan yksinkertainen puukaappi, ja luulen, että paneelista ja laudoista sen kokoaminen ei olisi mikään mahdoton homma. Vasara kun pysyy kädessäni pikkuisen paremmin kuin nuo askarteluvälineet :)









3 kommenttia:

  1. Usein sitä tuleekin justiin tollasista pikkujutuista iloiseksi :)
    Itse tehty on kumminkin aina itse tehty.
    Ja kivalta näyttää hyllyssä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, mua kyllä vähän nauratti itseni kun pahvilaatikon koristelusta olin niin tohkeissani :D

      Poista
    2. No ei täällä ole paljon sen kummoisemmat hommat, kun parhaillaan koitan tehdä Pilttipurkeista roikkuvia kynttilälyhtyjä :D

      Poista